Avui he intentat fer servir una altra vegada el programa de Flash Slideshow Maker Professional (2)En la sessió d'avui hem vist el power point (Mòbils i PDA's) que varem començar l'últim dia. Josep Maria ens ha explicat les coses que pot fer un mòbil, nova via de comunicació per compartir sentiments, emocions i pensaments. Aquestes funcions són: mitjà de comunicació personal (trucades i videoconferències; SMS creant "llenguatge propi") , multimèdia (so, fotografia, vídeo i TV), internet (serveis de xat, recerce informació, e-mail), jocs en línia i locals, música (melodies, mp3, mp4), compra electrònica (logos, jocs, concursos...). Un exemple d'utilitat a l'escola és que un nen sord o mut pot comunicar-se amb la resta de gent (amb els seus pares...) mitjançant missatgeria o missatges sms, sense tenir necessitat de veure'ls en aquell moment.
Hem estat parlant dels aspectes que cal tenir en compte per fer servir el mòbil (edat-temps, necessitat o cosum, continguts no desitjables, quota vs. pagament, música, serveis i funcions, dependència ).
Un altre punt que cal tenir en compte és que a l'hora de fer servir les noves tecnologies a classe amb els infants, com per exemple internet, cal revisar abans on volem arribar i comprovar que les pàgines estiguin adients als infants. Després hem estat parlant dels videojocs, per exemple del "grand theft auto San Andreas", de Play Station 2. Josep Maria ens ha explicat diferents signes o informació que mostren els creadors de video jocs (pot crear situacions de pànic, que surten paraulotes, l'edat, situacions que poden crear marginació, violents,... d'entre d'altres). No obstant això, cal di que els videojocs poden generar situacions educatives (desenvolupament d'habilitats, transmissió de continguts i valors, estimulació de la creativitat, resolució de problemes, alfabetització digital), i situacions de risc (adicció, exclusió social, insensibilització, consumisme, trucs drecera, imitació de models no desitjables...). Important!!!!!: "les nostres accions determinaran el caràcter d'aquestes situacions".
A l'hora de parlar de televisió, cal tenir en compte els següents elements: espai, temps, actituds i valors (permissives, autoritàries, dialogants, esgotament), i comunicació.
Finalment ens hem afegit un sudoku al nostre blog i ens hem ficat a la pàgina de "animoto.com" i ens hem creat un video amb imatges....què guay! Provaré de fer un altre video...je,je...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada